Energetické štítky k prodejům nemovitosti prozatím vyžaduje jen 20% prodávajících a kupujících

27.02.2013

Praha, 27. února 2013: Od ledna 2013 si mohou zájemci pořídit energetický štítek na budovu, od dubna je jeho pořízení při transakcích s nemovitostmi povinné. Zájem o tyto štítky je však zatím malý. Aktuální statistiky jedné z největších realitních kanceláří v česku, M&M reality, ukazují, že v současné době má o tyto štítky zájem pouhých 20 procent klientů.

Kupující prozatím nevyžadují pořízení energetického štítku na danou nemovitost. Někteří to považují za zbytečnost a vystačí si s vyúčtováním plynu a elektřiny z předchozích let, jiní na nich při koupi netrvají pouze proto, že mají strach, aby se poplatek za štítek nepromítnul do konečné ceny za nemovitost. V praxi se cena štítku pohybuje od 3 500 Kč do 12 000 Kč podle velikosti a stavu nemovitosti. V případě speciálních nemovitostí jako jsou hotely či kancelářské budovy lze hovořit o několikanásobně vyšších částkách.

„Měsíčně prodáváme přes tisíc nemovitostí, z toho jsme energetický štítek dosud zařídili pro necelé dvě stovky klientů. U domů to zatím vypadá tak, že se obě strany mezi sebou domluví, že si všechny podklady předali. Ve skutečnosti se štítky zatím nezabývají. Využívají také vyúčtování nákladů na provoz domu a prozatím jim to stačí. Energetické štítky stále berou jako zbytnou věc a náklady navíc,“ uvedl Miroslav Jonáš, generální ředitel realitní kanceláře M&M reality.

Výjimkou jsou domy, které jsou označené jako nízkoenergetické, tam jsou klienti za štítky rádi, protože ukážou přesně, jak energii využívají a že jsou náklady nižší. Pro domy před rekonstrukcí ale lidé energetické štítky nevyhledávají.

Lidé celou věc kolem štítků zatím stále vnímají spíše jako náklad a administrativu navíc. Některým prodávajícím se zdá i suma okolo čtyř tisíc za štítek velký výdaj, který je pro ně zbytečný. Cenu navíc žádný zákon ani instituce nereguluje, je tedy potřeba být obezřetný i při výběru zpracovatele štítku,“ uvádí Miroslav Jonáš a dodává: „Energetické štítky jsou věc daná zákonem a je třeba ji respektovat. Dle mého názoru míra jejich využívání bude nakonec stejně závislá na kontrolách a příslušných sankcích za absenci těchto štítků.“

Aktuality

Nenašli jste, co hledáte?

Zadejte svou vlastní poptávku a my budeme hledat za vás.

Prodejte svou nemovitost

Každou hodinu
prodáme 8 nemovitostí
Máme více než 100 000 poptávek po bydlení
Masivní inzerce v celé ČR

Novinky na blogu

Největší firemní open air festival již po sedmé!

08.07.2019

Ostrava, 8.7.2019. – Největší realitní kancelář v České republice uspořádala pro své zaměstnance již 7. ročník firemního open air festivalu – M&M Fest 2019. Letošní ročník se nesl v duchu Summer Party a pro všechny zúčastněné bylo připraveno nejedno překvapení. 

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum

Každou třetí českou zahradu „zdobí“ bazén. Při prodeji nemovitosti to může být výhoda, ale i problém

21.05.2019

Praha, 21. 5. 2019 – Začala hlavní sezóna prodejů zahradních bazénů. V Česku se podle odhadů prodejců nacházejí už na každé třetí zahradě.  Pokud se jedná o pěkný a kvalitní bazén, hodnota domu díky němu vzroste. Existence nešťastně vyhotovené vodní plochy náročné na údržbu ale může znamenat i komplikaci při případném prodeji nemovitosti. Značná část bazénů u rodinných domů totiž pochází z devadesátých let a neodpovídá aktuálním požadavkům kupců.

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum

S M&M reality na Kryštofy

23.04.2019

Ostrava, 23. 4. 2019 - Velké letní festivaly v roce 2019 můžou zažít desítky lidí očima velkých hudebních hvězd. V úterý 23.4.2019 odstartovala realitní kancelář M&M reality velkou festivalovou soutěž „S M&M reality na Kryštofy“, která potrvá přes celé letní prázdniny.

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum