SEN M&M finance se stane skutečností 17. 3. 2015

07.03.2016

Sedmnáctý březnový den propukne v brněnské Laser show hall událost, jakou M&M finance nepamatuje. O Konferenci, která se na ten den chystá i s dech beroucím programem jsme hovořili s ředitelem M&M finance Michalem Pituchou.

Chystá se velká konference M&M finance v Laser show hall v brněnském Boby centru. Co je jejím důvodem?

Za poslední tři roky se M&M finance dostaly mezi přední zprostředkovatele hypoték a pojištění. Výrazným způsobem jsme vyrostli, především v hypotékách, ale i v pojištění a myslím si, že to je pádný důvod uspořádat „event“ tohoto charakteru. M&M finance si to zaslouží. Za tímto vývojem stojí práce mnoha lidí a můžete to brát i jako odměnu za tuto odvedenou práci, ukázat, že má smysl.

Druhý důvod je ten, že na konferenci bude představeno několik zásadních novinek a nástrojů, které v pozitivním ovlivní jak hypoteční, tak pojišťovací specialisty. Dojde k zefektivnění jejich práce, konference jim rovněž ukáže další vývoj a směr naší firmy. Takto zásadní věci nelze komunikovat jiným způsobem, než před celou firmou, zástupci realitky a partnery v podobě bank a pojišťoven.

Když jsem před třemi lety nastoupil do M&M holdingu a byl na celorepublikovém semináři, tak jsem si přál, aby takovou akci mohly jednou pořádat i M&M finance. 17. března 2016 se tento sen stane skutečností.

 

Proč je pojata takto bombasticky?

Já bych to nazval trošičku jinak. Je pojata tak, jak je M&M holding zvyklý (smích). Beru to tak, že už je to u nás standardem. Možná jsem rád za tuto otázku, protože jsme byli loni se Zdeňkem Václavkem na nějakých akcích a oba jsme si řekli, že pokud bychom v M&M holding uspořádali takovouto akci, tak by to byl pro naše lidi šok. Uvědomili jsme si, na jaké úrovni máme akce my. Chceme, aby byly ojedinělé, aby byly pro lidi zajímavé, aby si uvědomili, co všechno pro ně firma dělá. Chceme se rozhodně odlišit od ostatních. Možná to nedokáží posoudit lidé, kteří nepracovali v jiné firmě, nebo nebyli na podobných setkáních, ale ten rozdíl mezi našimi akcemi a jinými je propastný.

 

Jak to v M&M vypadalo s hypotékami, když jste do firmy nastoupil?

Vypadalo to jednoduše. Měli jsme čtvrtinu lidí, v hypotékách jsme dělali necelé dvě miliardy za rok, M&M pojišťovací začínala. Za rok 2015 jsme udělali téměř sedm miliard a k tomu přes 9 000 pojistných smluv. Neexistovala organizační struktura podobná té dnešní, neexistovaly regiony, bylo tady pár hypotečních specialistů, kteří obsluhovali několik poboček. Narazit na dobrého pojišťovacího specialistu bylo asi jako v přírodě narazit na vzácného bílého nosorožce.

 

Jakým způsobem se podařilo, že jsou na tom dnes M&M finance tak dobře a stále rostou?

To, co jsme dokázali, je jednoznačně týmový výkon. Ještě než jsem nastoupil do společnosti, byl jsem si vědom nevyužitého potenciálu, který je tady v hypotékách i v pojištění. Viděl jsem tam obrovskou příležitost, dokázal jsem si velmi dobře uvědomit to, kde firma je a kde může být. Velkou výhrou bylo, že jsem znal realitní prostředí a že jsem věděl o veškerých souvislostech mezi realitami a financemi. Ty jsem pak v pozici zužitkoval. V jedné větě: Příležitost jsem viděl, dokázali jsme ji s mými lidmi zrealizovat a zdaleka jsme ještě neskončili.

 

Co vše je v M&M finance obsaženo?

Schopní lidé, mám jich kolem sebe dost, jsem na ně hrdý a zároveň vím, že můžeme dále růst. Finanční trh skýtá ještě mnohem větší možnosti, než trh realitní. Realitní makléři mohou prodat pouze nemovitosti, které jsou na prodej v České republice je jich něco málo přes sto tisíc. Hypoteční a pojišťovací specialisté jsou v jiné situaci. Pro nás jsou klienti všichni lidé v České republice. Důkazem je i to, že stále jsou na trhu ještě mnohem větší hráči, než jsme my a to všechno dává jasný smysl. Máme velký prostor k růstu. Když jsem nastoupil do firmy, tak jsem měl na starosti pouze M&M hypoteční centrum. Před rokem a půl k němu přibylo M&M pojišťovací a zároveň jsme se přejmenovali na M&M finance, takže dnes je to jedna firma pod jednou obchodní značkou, která v sobě zahrnuje hypotéky, pojištění a investice. V oblasti pojištění a investic uděláme letos velký skokový růst, ale více prozradím na konferenci 17. 3.

 

Jak probíhá spolupráce s M&M reality RK?

To je jedna z věcí, která mě nejvíce potěšila. Za prvé jsem našel svého nejlepšího pracovního parťáka v životě v podobě Zdeňka Václavka, se kterým se mi velmi dobře spolupracuje a v mnohém mne inspiruje. Velmi mě těší, že u regionálních ředitelů a manažerů RK je vidět velká snaha, aby se obchody, které se dělají přes RK, financovaly a pojišťovaly přes M&M finance. Spolupráce mezi realitami a financemi je skvělá, vůle je obrovská.  Samozřejmě tam máme ještě velký prostor k dalšímu růstu, ale pro mě je zásadní to, že obě strany opravdu chtějí.

 

Jakou máte výtěžnost kontaktů?

Od mého nástupu výtěžnost kontaktů vystoupala téměř trojnásobně, nicméně stále tam je prostor. M&M reality jsou jedničkou na trhu, prodávají 18 000 nemovitostí ročně, což generuje obrovské množství kontaktů v podobě kupujících, prodávajících a poptávajících. Jen skutečnost, že na naše call centrum měsíčně zavolá cca 28 000 klientů, kteří řeší problematiku bydlení, je brutální potenciál.

 

Pomohla televizní kampaň i M&M finance?

Rozhodně si myslím, že ano. Klienti si na základě reklamy pamatují především značku M&M, především ve spojitosti s realitami. Je skvělé, že když jdou naši lidé ke klientovi, ukážou značku M&M, klientům se to spojí a uvědomí si – Vy jste ti z televize!

 

Jak se nalézají vhodní lidé do financí?

Neexistuje jeden zaručený recept, ale je potřeba využívat všechny zdroje, které existují a to důsledně. Pak se zaměřit na ten, který nejvíc funguje. Firma se nemůže spoléhat na to, že se jí budou lidé sami hlásit na základě inzerátu, který vydáme, ale všichni ředitelé, manažeři a vedoucí musí vyvinout veškerou snahu, aby šikovné lidi do firmy dostali. Pro lidi, kteří k nám přicházejí, je velkým lákadlem to, že 28 000 klientů zavolá měsíčně na naše call centrum a řeší problematiku bydlení.  To je rodinné zlato, které nemá žádná jiná firma, a proto jsme pro hypoteční pojišťovací poradce velmi zajímavým partnerem.

 

Co se plánuje kromě toho, co už se ví?

Rád vám poskytnu rozhovor po konferenci, kde budou všechny novinky představeny. V tuto chvíli opravdu nemohu nic prozradit a je to i tak trochu pozvánka na konferenci.

 

Jak se bude nadále firma rozvíjet?

Cíle našeho jediného akcionáře jsou vysoké. V realitách jsme jednoznačnou jedničkou v ČR, o tom nemůže nikdo pochybovat. V hypotékách jsme se dostali mezi nejvýznamnější zprostředkovatele a v pojištění zatím nejsme mezi největšími hráči na trhu. Pro M&M finance je jednoznačný cíl a to je další strmý růst, předpoklady pro to máme. Je to klientská základna M&M reality, ale nespoléháme se pouze na toto, chceme fungovat jako jakákoliv jiná firma, která je odkázána na volný trh. Když spojíme tyto dvě větve, tak si myslím, že v následujících letech můžeme vyrůst několikanásobně a konkurovat největším finančně zprostředkovatelským firmám v České republice.

 

Na čem budete stavět růst?

Byl by hřích nevyužít obrovské klientské základny M&M holdingu. V našem týmu je spousta zkušených manažerů a ředitelů, kteří jsou schopni se obklopit dalšími schopnými lidmi, na což určitě sázíme. M&M holding je tak trochu jiná firma. Je sice obrovská, na druhou stranu má i rodinné prvky a myslím si, že v mnoha ohledech jsme výjimeční a pro lidi zvenčí můžeme být hodně zajímaví. Důkazem je třeba to, že dokážeme poslat 250 lidí z firmy na dovolenou přes oceán, pořádáme vlastní open air festival pouze pro naše lidi, máme spoustu dalších motivačních akcí. Myslím si, že v naší firmě se může šikovný člověk velmi dobře realizovat jak profesně, tak finančně. Pro nás je práce tak trochu i zábavou.

 

Jaká je vaše vize s M&M finance?

Chci být plnohodnotným soupeřem největších finančně-zprostředkovatelských firem v České republice. Máme k tomu předpoklady.

 

Jak dlouho se pohybujete v realitní branži?

V realitách a poté ve financích působím od roku 2003 a od té doby jsem si prošel mnoha pozicemi, od obchodníka, vedoucího, manažera, regionálního ředitele, až po výkonného ředitele.

 

Do M&M jste nastoupil v roce 2013. Jaké se od té doby ve společnosti udály změny?

Těžce se mi posuzuje doba před mým nástupem do M&M, i když je pravda, že jsem tuto firmu sledoval, protože to jinak ani nešlo. Za dobu mého působení se udály obrovské věci směrem kupředu. Kdysi byla firma založena především na kvantitativním růstu, což bylo pochopitelné, protože potřebovala dosáhnout určité velikosti. Poslední tři roky je však kladen zásadní důraz na kvalitu a ten je podložen vnitřními procesy ve firmě. Bylo založeno mimo jiné Oddělení Péče o klienty a makléře, které dbá a sleduje kvalitu práce všech obchodníků . Vybudoval se  sofistikovaný systém vzdělávání v realitách, hypotékách i pojištění. V minulých letech firma pokryla Českou republiku svými pobočkami a myslím si, že cesta od kvantity ke kvalitě je přirozeným vývojem.

 

Jak vy osobně vnímáte realitní trh?

Realitní trh se podle mě za poslední roky velmi výrazně koncentroval. Ještě před sedmi, osmi lety bylo hodně relativně velkých hráčů. Nyní se vyprofilovala jednoznačná jednička na realitním trhu a to M&M reality. Jsme tady my, je tady velký franšízový Remax. Tyto dvě firmy mají velmi výrazný náskok oproti ostatním hráčům.

 

Kdybyste byl teď student, vybral byste si realitní či finanční branži?

Bylo to mé nejlepší rozhodnutí v životě. Toto rozhodnutí jsem udělal tři měsíce před ukončením studia na vysoké škole a rozhodně bych neměnil. Mám pocit, že je to přesně to, co jsem chtěl dělat a i po 13 letech v této branži můžu říct, že mě tento obor zcela naplňuje po všech stránkách. Po devíti letech v realitách jsem šel sice do financí, ale propojení s realitami je výrazné.

Čemu se věnujete ve volném čase?

Volný čas věnuji rodině a sportu, který je pro mne absolutní relaxací, uvolněním a nabíjím si tím energii. V zimě hraji hokej, florbal, lyžuji a jezdím na snowboardu. V létě se pak věnuji rád golfu, tenisu a fotbalu.

 

Závěrem se nemohu nezeptat. Příští týden narazí Třinec na Zlín v předkole play off a víme o rivalitě ve firmě mezi Třincem a Zlínem. Jak vidíte šanci „vašich“ Ocelářů?

V loňském roce Oceláři útočili na titul z prvního místa, na kterém skončili jednoznačně po základní části. Bohužel nám to nepomohlo k zisku titulu. Letos je situace opačná. Útočíme na titul z posledního možného místa v rámci play off, tak snad nám tato strategie vyjde! (Smích). Na zápasy se Zlínem se těším, protože samozřejmě mají zvláštní náboj!

 

Děkuji za rozhovor.

Adéla Majerová

 http://www.lasershowhall.cz/ 

 

Aktuality

Nenašli jste, co hledáte?

Zadejte svou vlastní poptávku a my budeme hledat za vás.

Prodejte svou nemovitost

Každou hodinu
prodáme 8 nemovitostí
Máme více než 100 000 poptávek po bydlení
Masivní inzerce v celé ČR

Novinky na blogu

M&M Reality Holding se spojuje s Arca Capital a expanduje do dalších zemí

24.04.2020

Největší česká realitní skupina M&M Reality Holding má nového silného partnera, kterým je česko-slovenská finanční skupina Arca Capital. Vedle rozšíření nabídky produktů a služeb mají společně v plánu také expanzi české realitní jedničky na další evropské trhy, a to především na ty nejbližší, tedy slovenský a rakouský. Skupina Arca Capital koupila 47,5% podíl holdingu M&M Reality.

Aktuality,
Pro novináře,
Tiskové centrum

Realitní trh pod tlakem nákazy

06.04.2020

Reportáž České televize na téma Realitní trh v době karantény. 

Odkaz na video zde

Zdroj: Česká televize 

Články

Novela měla zjednodušit orientaci v zákonech, přinesla však nevídaný chaos

30.03.2020

Od ledna platí, že nově přijaté zákony by měly vstupovat účinnost jen dvakrát ročně. To v praxi znamená, že by se novými pravidly museli lidé a firmy řídit vždy jen od 1. ledna a 1. července. Jenže novela, která měla usnadnit orientaci v právním řádu, způsobila chaos.

Články