„Virtuální realitky“ zneužívají neznalosti klientů

06.09.2018

Takzvaných virtuálních realitních kanceláří přibývá. Ve skutečnosti se ale o žádné realitní kanceláře nejedná, pouze o inzertní portály, kde mohou lidé za poplatky nabízet své nemovitosti k pronájmu či prodeji. Podle prezidenta Asociace realitních kanceláří ČR Jaroslava Novotného strategie těchto internetových projektů často hraničí s klamavou reklamou. Uvedl to v článku Hospodářských novin, kde se k tématu vyjadřoval také Jan Martina, oblastní ředitel M&M Reality pro Prahu.

„Na českém trhu zkoušejí své štěstí internetoví realitní zprostředkovatelé. Lákají na nízké, oproti tradičním realitním kancelářím zlomkové provize v řádech jednotek až desítek tisíc korun. Průkopníkem je portál Bezrealitky.cz. Objevily se ale další projekty jako iRealitka.cz nebo Virtuálnírealitníkancelář.cz,“ píší Hospodářské noviny v článku, který věnoval značný prostor prezentaci služeb nově vzniklého webu ZměňAdresu.cz.

Podle odborníků na realitní trh v čele s prezidentem  Asociace realitních kanceláří ČR Jaroslavem Novotným podobné servery těží z nevědomosti potenciálních klientů o tom, co by jim měla realitní kancelář skutečně poskytnout. „Vycházejí z premisy, že klient neví, co  má od realitní kanceláře očekávat, a manipuluje ho pouze do úspory nákladů, což nemusí být v komplexním zájmu klienta,“ říká v textu Novotný. Nelíbí se mu dále, jak nově vznikající konkurence vyvolává dojem, že realitní makléř je zbytečně drahý. „To, co nabízí projekt za 4990 korun, udělá každá solidní realitní kancelář zdarma,“ poukazuje Novotný na cenu „základního balíčku“ nového internetového projektu.

Ve stejném duchu hovoří Jan Martina, oblastní ředitel M&M Reality pro Prahu. „Tyto projekty pro nás nejsou konkurencí v pravém slova smyslu, protože my jako největší realitní kancelář v zemi poskytujeme diametrálně odlišné služby. Komplexní servis ve všech fázích realitního obchodu. Často řešíme potřeby obou stran současně tak, aby obchod proběhl po všech stránkách hladce. A umíme si poradit i se složitými případy,“ konstatuje s tím, že na M&M Reality se obrací řada lidí, kteří nejprve zkusili „virtuální služby“ a pochopili, že tudy cesta nevede.

„Náš makléř právě dokončil prodej bytu za 6 milionů korun. Klient nejprve zkoušel inzerovat na vlastní pěst, pak dal na doporučení známého a obrátil se na naši společnost. Provize v jeho případě činí 3 procenta, což u takto drahé nemovitosti znamená na pohled velkou cifru. Ale klient je spokojen, protože ve výsledku díky zkušenostem našeho odborníka získal o 300 tisíc korun více, než si původně představoval,“ popisuje Martina. A dodává, že kromě profesionální prezentace nemovitosti, která je u společnosti  M&M Reality samozřejmostí, řešil makléř třeba také možnosti financování pro kupující stranu. „Takže už před podpisem smlouvy bylo jisté, že finanční prostředky budou zajištěny. Majitel nemovitosti neměl s celým obchodem žádné starosti a ještě získal více peněz, než původně očekával. Je otázkou, zda se stejně kvalitních služeb dočká za symbolický poplatek klient některé z virtuálních realitních kanceláří.“

Kontakt pro novináře:
Renata Lichtenegerová
PR manažerka pro komunikaci s médii 
GSM: +420 739 523 465 
e-mail: rlichtenegerova@mmreality.cz

Aktuality , M&M reality v médiích

Nenašli jste, co hledáte?

Zadejte svou vlastní poptávku a my budeme hledat za vás.

Prodejte svou nemovitost

Každou hodinu
prodáme 8 nemovitostí
Máme více než 100 000 poptávek po bydlení
Masivní inzerce v celé ČR

Novinky na blogu

Největší firemní open air festival již po sedmé!

08.07.2019

Ostrava, 8.7.2019. – Největší realitní kancelář v České republice uspořádala pro své zaměstnance již 7. ročník firemního open air festivalu – M&M Fest 2019. Letošní ročník se nesl v duchu Summer Party a pro všechny zúčastněné bylo připraveno nejedno překvapení. 

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum

Každou třetí českou zahradu „zdobí“ bazén. Při prodeji nemovitosti to může být výhoda, ale i problém

21.05.2019

Praha, 21. 5. 2019 – Začala hlavní sezóna prodejů zahradních bazénů. V Česku se podle odhadů prodejců nacházejí už na každé třetí zahradě.  Pokud se jedná o pěkný a kvalitní bazén, hodnota domu díky němu vzroste. Existence nešťastně vyhotovené vodní plochy náročné na údržbu ale může znamenat i komplikaci při případném prodeji nemovitosti. Značná část bazénů u rodinných domů totiž pochází z devadesátých let a neodpovídá aktuálním požadavkům kupců.

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum

S M&M reality na Kryštofy

23.04.2019

Ostrava, 23. 4. 2019 - Velké letní festivaly v roce 2019 můžou zažít desítky lidí očima velkých hudebních hvězd. V úterý 23.4.2019 odstartovala realitní kancelář M&M reality velkou festivalovou soutěž „S M&M reality na Kryštofy“, která potrvá přes celé letní prázdniny.

Články,
Aktuality,
Tiskové centrum