„Virtuální realitky“ zneužívají neznalosti klientů

06.09.2018

Takzvaných virtuálních realitních kanceláří přibývá. Ve skutečnosti se ale o žádné realitní kanceláře nejedná, pouze o inzertní portály, kde mohou lidé za poplatky nabízet své nemovitosti k pronájmu či prodeji. Podle prezidenta Asociace realitních kanceláří ČR Jaroslava Novotného strategie těchto internetových projektů často hraničí s klamavou reklamou. Uvedl to v článku Hospodářských novin, kde se k tématu vyjadřoval také Jan Martina, oblastní ředitel M&M Reality pro Prahu.

„Na českém trhu zkoušejí své štěstí internetoví realitní zprostředkovatelé. Lákají na nízké, oproti tradičním realitním kancelářím zlomkové provize v řádech jednotek až desítek tisíc korun. Průkopníkem je portál Bezrealitky.cz. Objevily se ale další projekty jako iRealitka.cz nebo Virtuálnírealitníkancelář.cz,“ píší Hospodářské noviny v článku, který věnoval značný prostor prezentaci služeb nově vzniklého webu ZměňAdresu.cz.

Podle odborníků na realitní trh v čele s prezidentem  Asociace realitních kanceláří ČR Jaroslavem Novotným podobné servery těží z nevědomosti potenciálních klientů o tom, co by jim měla realitní kancelář skutečně poskytnout. „Vycházejí z premisy, že klient neví, co  má od realitní kanceláře očekávat, a manipuluje ho pouze do úspory nákladů, což nemusí být v komplexním zájmu klienta,“ říká v textu Novotný. Nelíbí se mu dále, jak nově vznikající konkurence vyvolává dojem, že realitní makléř je zbytečně drahý. „To, co nabízí projekt za 4990 korun, udělá každá solidní realitní kancelář zdarma,“ poukazuje Novotný na cenu „základního balíčku“ nového internetového projektu.

Ve stejném duchu hovoří Jan Martina, oblastní ředitel M&M Reality pro Prahu. „Tyto projekty pro nás nejsou konkurencí v pravém slova smyslu, protože my jako největší realitní kancelář v zemi poskytujeme diametrálně odlišné služby. Komplexní servis ve všech fázích realitního obchodu. Často řešíme potřeby obou stran současně tak, aby obchod proběhl po všech stránkách hladce. A umíme si poradit i se složitými případy,“ konstatuje s tím, že na M&M Reality se obrací řada lidí, kteří nejprve zkusili „virtuální služby“ a pochopili, že tudy cesta nevede.

„Náš makléř právě dokončil prodej bytu za 6 milionů korun. Klient nejprve zkoušel inzerovat na vlastní pěst, pak dal na doporučení známého a obrátil se na naši společnost. Provize v jeho případě činí 3 procenta, což u takto drahé nemovitosti znamená na pohled velkou cifru. Ale klient je spokojen, protože ve výsledku díky zkušenostem našeho odborníka získal o 300 tisíc korun více, než si původně představoval,“ popisuje Martina. A dodává, že kromě profesionální prezentace nemovitosti, která je u společnosti  M&M Reality samozřejmostí, řešil makléř třeba také možnosti financování pro kupující stranu. „Takže už před podpisem smlouvy bylo jisté, že finanční prostředky budou zajištěny. Majitel nemovitosti neměl s celým obchodem žádné starosti a ještě získal více peněz, než původně očekával. Je otázkou, zda se stejně kvalitních služeb dočká za symbolický poplatek klient některé z virtuálních realitních kanceláří.“

Kontakt pro novináře:
Renata Lichtenegerová
PR manažerka pro komunikaci s médii 
GSM: +420 739 523 465 
e-mail: rlichtenegerova@mmreality.cz

Aktuality , M&M reality v médiích

Nenašli jste, co hledáte?

Zadejte svou vlastní poptávku a my budeme hledat za vás.

Prodejte svou nemovitost

Každou hodinu
prodáme 8 nemovitostí
Máme více než 100 000 poptávek po bydlení
Masivní inzerce v celé ČR

Novinky na blogu

M&M Reality Holding se spojuje s Arca Capital a expanduje do dalších zemí

24.04.2020

Největší česká realitní skupina M&M Reality Holding má nového silného partnera, kterým je česko-slovenská finanční skupina Arca Capital. Vedle rozšíření nabídky produktů a služeb mají společně v plánu také expanzi české realitní jedničky na další evropské trhy, a to především na ty nejbližší, tedy slovenský a rakouský. Skupina Arca Capital koupila 47,5% podíl holdingu M&M Reality.

Aktuality,
Pro novináře,
Tiskové centrum

Realitní trh pod tlakem nákazy

06.04.2020

Reportáž České televize na téma Realitní trh v době karantény. 

Odkaz na video zde

Zdroj: Česká televize 

Články

Novela měla zjednodušit orientaci v zákonech, přinesla však nevídaný chaos

30.03.2020

Od ledna platí, že nově přijaté zákony by měly vstupovat účinnost jen dvakrát ročně. To v praxi znamená, že by se novými pravidly museli lidé a firmy řídit vždy jen od 1. ledna a 1. července. Jenže novela, která měla usnadnit orientaci v právním řádu, způsobila chaos.

Články