subHeader

Náš vizionář a stratég M&M Reality Holdingu

Petr Morcinek je jediný akcionář M&M Reality Holdingu a zároveň šéf oddělení Strategie a rozvoje společnosti.

Když vstupoval do tehdy skomírající realitní firmy, dal si za úkol vybudovat do deseti let vilné realitní a finanční impérium, které nebude mít v České republice konkurenci. Když se dnes Petr Morcinek ohlédne, řekne s úsměvem na tváři: „Ani na chvíli jsem nepochyboval, že to dokážeme. Nevěřil jsem jenom tomu, že to zvládneme mnohem dříve.” Na chvíli pak v jeho tváři zahlédnete náznak spokojenosti, nicméně jej velice dobře známe a víme, že být s něčím spokojený není zrovna jeho oblíbený stav. „Nikdy nebuďte spokojení,” říkává, „neposune vás to ani o píď dál.”

U něj se to projevuje naprosto příkladně. Zatímco předává jednu svou vizi do realizace, má v hlavě a na svém pověstném flipchartu rozpracovaných několik dalších. Například: zatímco zjednodušuje smlouvy a veškeré papírování při zprostředkování koupě a prodeje nemovitostí, upravuje se spolupracovníky zakázkový systém tak, aby těch papírů bylo co nejméně a zároveň s iPadem v ruce tehdejší hrstce programátorů představuje svůj sen o tabletu s aplikací pro realitní makléře. SIce jim nad hlavami blikají desítky otazníků, ale Petr má na všechny odpovědi a za nějakou dobu je světu představen StormmBook - inovativní technologie pro makléře, který má díky tomu veškeré nutné informace neustále při sobě.

Takže StormmBook je na světě. Spokojenost? Ale kdepak. Už v okamžiku, kdy se začala aplikace za pomoci rozsáhlého IT oddělení a programátorů najatých po celém světě vyvíjet pro makléře, vzniká na flipchartu varianta také pro divize financí a pojišťovnictví. Ale to není všechno. Petr má tendenci všechno neustále rozvíjet a pro všechno mít připravenou strategii minimálně o dva kroky dopředu. Takže zatímco představuje StormmBook s revolučními aplikacemi pro makléře na Summitu 2017, je v té době už rozpracovaný modul pro virtuální realitu a pár zasvěcených poprvé zaslechne na poradě slovo aukce.

Spokojíme se s aukcemi, jako všichni ostatní? Neexistuje. My musíme mít celoplošné televizní aukce, protože chceme pro naše klienty prodávat jejich nemovitosti za nejvíc a poskytnout jim servis, který konkurence prostě nebude umět nabídnout. Dnes už televizní aukce běží, máme celoplošnou reklamu v rádiích. Prodáváme za nejvíc. Takže teď už je Petr Morcinek spokojený? Co vás nemá. Já, jako člen marketingového týmu, slýchám na poradách další slova, která působí stejně jako „televizní aukce” tehdy. A co to je? To si budete muset chvilku počkat, ale pod vedením Petra Morcinka prostě nezastavujeme, stále rozvíjíme nové věci a technologie, abychom byli stále největší, nejdůvěryhodnější a prostě nej…

A k čemu je to vlastně dobré? Když jste velcí, můžete měnit věci. Můžete ostatním ukazovat cestu a zasadit se o to, aby byl realitní trh důvěryhodným a férovým místem pro nákup a prodej nemovitostí. Můžete klientům nabízet nadstandardní služby a prodávat jejich nemovitosti za nejvíc. Ale to není všechno. Když jste velcí, máte možnost měnit i svět k lepšímu. Proto Petr Morcinek založil M&M Nadaci, která pomáhá především znevýhodněným dětem, ale nemá problém pomoci i tam, kde je to aktuálně potřeba. I to je výsledkem neustálé nespojenosti se stávajícím stavem, přesně v duchu Petrovy životní filozofie, která se dá napsat v jednom sloganu: „Status Quo brání vizím a rozletu”.

Za M&M Reality stále dobře naladěný marketingový tým.